Sünnet Olan Hacamat Bölgeleri
Geçmişten bu güne kadar insanlar hastalıklardan kurtulamadıklarında çareyi hacamat yaptırmakta buldu. Batı’da özellikle bu tedavinin yapıldığı merkez sayıları her gecen gün daha da artıyor. Günümüzde insanların en büyük sıkıntılarından biri hastalıklardan kurtulamamasıdır. Bu sorun insanları modern tıbbın dışında başka tedavi yöntemlerine sevk etmektedir. En çok ilgi gören ve dünya tıp çevrelerince de tavsiye edilen hacamattır.
Hz. Muhammed ‘’Her kim ayın 17, 19 ve 21’de kan aldırırsa kan hücumundan dolayı meydana gelen birçok hastalıklardan şifa bulur’’ buyurmuştur. Resulullah bizzat kendisi taybe adında bir hacamatçıya hacamat yaptırıp başından, iki omuz arasından kan aldırmış ve parasını ödeyip şöyle buyurmuştur ‘’Kan aldırma yollarının en güzeli hacamattır sizin en iyi tedavi yollarınızdır’’ diye buyurmuştur. Peygamber efendimizin hadis-i şerifinde ‘’Tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı hacamattır’’ diye hacamatın önemini vurgulamaktadır.
Uzmanlara göre hacamatın tedavi etmediği bir hastalık yoktur. Uygulama alanı daha fazla ise daha çok hastalığı tedavi etmektedir. Bu işlem vücutta sağlığı korumak için atık maddelerin biriktikleri belli bölgelerdeki tıkanıklık, ince veya kılcal damarlardan kirli kanı atmak için yapılmaktadır.
Hadislerde hacamata dair bilgiler
“Kafa hacamatı yaptırmak 7 derde şifadır: Cinnet, baş ağrısı, cüzam, maraz, uyuklama, diş ağrısı, baş dönmesi.” hadis-i şerif sünnet olan hacamat bölgelerine göre iyi gelen hastalıklara örnektedir. İslam dünyasında sünnet olan hacamat bölgelerine göre tedavi uygulanmaktadır.
Sünnet olan hacamat bölgeleri nereler?
C-7 diye bilinen baş, omuz, kürek kemikleri ve kalp hizası ve bel, kuyruk sokumu, ayak bileklerini oluşturan noktalardır. Dünyada uygulanan hamacat noktaları sünnet olan hacamat bölgeleri ile aynı yerlerdir. Çünkü bu 7 bölge, vücutta atık maddelerin biriktiği yerler ve hastalıkların başlangıç noktalarıdır.
Hadislerde sünnet olan hacamat bölgeleri için de uygulamanın yapılacağı aylar ve günler belirtilmiştir. Hadis-i Şeriflerde, tekli günlerde hacamat uygulanması tavsiye edilmektedir. Bu günler içerisinden çok faydalı olacağı belirtilen gün ayın sırayla (Hicri)17.,(Hicri)19, (Hicri)21, ve (Hicri)15. günüdür. Bu üç günlerde hacamat uygulaması yapılmasını yasaklayan hadisler vardır; Çarşamba, Cuma, Cumartesi. Hadis-i Şerif’te “Kim Çarşamba veya Cumartesi günü hacamat olurda bedeninde alacağı hastalığı görürse, sadece kendini kınasın. Cuma günü bir saat vardır, kim o saatte hacamat olursa mutlaka ölür. Cuma, Cumartesi, Pazar günleri hacamat olmaktan kaçının.” sözleriyle sünnet olan hacamat bölgelerine hangi günlerde hacamat yapılmaması gerektiği bildirilmiştir.
ZİYARETÇİ YORUMLARI
BİR YORUM YAZIN